Köpvillkor Holmbergsbordet Webbhandel Konsument (B2C)
Vi på Holmbergsbordet Interior har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter följande modell. Har ni frågor kontakta oss gärna klicka på länken kontakta oss, ring sedan eller skicka ett e-mail där du skriver din fråga och fundering till vår kundservice så kontaktar vi dig.
Priser
Alla priser är i SEK inkl.moms. Ni kan välja uppe i sidhuvudet om ni vill visa priser med eller utan moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.
Beställning via webbshopen
Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med nya General Data Protection Regulation (GDPR) som ersätter Personuppgiftslagen (PUL).
Vi tar emot och skickar för närvarande endast beställningar via vår webbshop inom Sverige.
Beställning via Prisförfrågan eller personlig kontakt med vår försäljningsavdelning
När det gäller specifika förfrågningar, anpassningar, större antal eller leveranser utanför Sverige, använd våra prisförfrågan produkter eller kontakta oss.
Våra sedvanliga rutiner och försäljningsvillkor gäller.
Betalning
På www.holmbergsbordet.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga under 18 år får ej genomföra köp.
Med anledning av den nya lag gällande omfrågadkopia som trädde i kraft den 1 januari 2011, så godkänner ni genom er beställning/order också att er angivna e-mail adress är korrekt och att den kan användas för att skicka ut information kring omfrågadkopia vid de fall en kreditupplysning inhämtas.
Säker betalning med kort
Din online betalning är säkrad genom att Holmbergsbordet använder betalningstjänster från DIBS ( www.dibs.se) samt vår bank Handelsbanken ( www.handelsbanken.se). DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i din browser/webbläsare. Holmbergsbordet har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. DIBS stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan kortbetalningen godkänns. Har du ytterligare frågor kring säkerheten eller betalningssätt är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard, Maestro, Visa Electron.
Betalning med Faktura
Vi erbjuder betalning med faktura i samarbete med AfterPay (bifirma till arvato Finance AB). Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift på 39 kr. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. För fullständiga fakturavillkor klicka här. Holmbergsbordet förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Max gränser för faktura i vår webbshop är 10 000 sek inklusive moms. Vid beställningar som överskrider dessa limitar och ni önskar betala med faktura använd våra prisförfrågan produkter eller kontakta oss.
Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress.
Beställda varor/produkter övergår ej i köparens ägo förrän full betalning erlagts.
Delbetalning med Faktura (AfterPay Konto / Delbetalning)
Genom samarbete med AfterPay ges du möjlighet att dela upp din betalning. För information och fullständiga villkor klicka här.
AfterPay behandling av personuppgifter
Vid köp med faktura kommer AfterPay behandla personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om AfterPays behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen klicka här.
Bekräftelse / Ordererkännande (Orderbekräftelse)
När ni gjort en beställning hos oss och ordern är registrerad får ni ett ordererkännande via fax, e-post eller med brev. Det är av yttersta vikt att du kontrollerar orderbekräftelsen så att vi har rätt uppgifter gällande beställda varor/produkter, leveransuppgifter och dina personuppgifter(B2C).
Leveranstid
Anges på ert ordererkännande och står angivet på respektive produkt i webbshopen. Vid beställning av produkter med olika leveranstid så kontaktar vi er och kommer överens om vi ska dela upp leveransen (kan medföra vissa ökade fraktkostnader som vi informerar er om) eller följa vår standard som är att vi skickar hela leveransen när alla produkter finns för leverans. En del produkter tillverkas vid beställning samt specialanpassade produkter och större leveranser då anger vi leveranstid vi varje tillfälle.
Frakt och Leverans
För frakt tillkommer en avgift baserad på totalpriset av er beställning/order enligt vår fraktmall, Våra produkter skickas med våra partners. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet. Leverans sker till din folkbokföringsadress . Det är din skyldighet att lämna aviseringsinformation och vara tillgänglig vid leverans. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kan vi efter överenskommelse med er dela upp er leverans.
Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet (Kontrollera emballaget noga) upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla/anmärka på detta till fraktbolaget när du signerar och tar emot godset. Det är även bra om du kontaktar oss för att påskynda ärendet och förbereda för ersättningsprodukt.
Outlösta Leveranser
För leveranser som inte kan levereras på grund av att du inte är anträffbar eller på plats enligt våra fraktvillkor, förbehåller sig Holmbergsbordet rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt fraktbolagets returfrakt till oss.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på 0612-224 35 eller via mail service@holmbergsbordet.se för vidare instruktioner.
Transportförsäkring
Alla produkter är försäkrade via våra fraktavtal och där vi är avsändare, sker transporten på annat sätt måste ni själva försäkra godset.
Garantier
Holmbergsbordet ger minst 2 års garanti, vissa produkter har längre garantitid upp till 5 år. Garantin räknas från leveransmånad och avser felaktighet i funktion, material eller tillverkning och under förutsättning att produkten vårdats och brukats normalt (8 tim/dag). Vid längre användning än normalt (t.ex 24 tim/dygn) gäller 1 års garanti. Kan ett fel avhjälpas genom att en lätt utbytbar del av produkten ersätts av företaget, Sänds denna del samt monteringsanvisning och utbytet sker i köparens försorg.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oanvänt/oskadat skick och i orginalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden och för iakttagande av sedvanliga säkerhetsåtgärder vid returen, Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Ångerrätten gäller ej Specialtillverkade eller anpassade produkter som inte är standard.
Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
Force Majeure
Holmbergsbordet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Tänk på att färgavvikelser kan förekomma gällande bilder på material, färger tyger mm.
|