Kundservice_kopia

Välkommen till oss på Holmbergsbordet och vår Kundservice

 

Vi på Holmbergsbordet Interior har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter följande modell. Vid frågor kontakta oss gärna.

Vanlig fråga eller fundering under kontakta oss. Vid en specifik fråga till en person eller avdelning, under vi på kontoret.

 

Vi tar hand om din fråga eller fundering så snart vi kan!

 

Priser

Alla priser är i SEK exkl.moms. Ni kan välja uppe i sidhuvudet om ni vill visa priser med eller utan moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.

 

Beställning via webbshopen
Alla beställningar sker via denna butik på Internet. Vi accepterar ej beställningar via telefon, fax eller vanlig e-post. Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Butiken  behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

 

Beställning via Prisförfrågan eller personlig kontakt med vår försäljningsavdelning

Då gäller våra sedvanliga rutiner och försäljningsvillkor för sådan försäljning. Vid frågor kontakta oss.

 

Betalning

På www.holmbergsbordet.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

 

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering. 

 

Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Pay by bill. Tjänsten debiteras en avgift på 39 kr.

 

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

  

Fraktavgift

För frakt tillkommer en avgift baserad på produktgrupp enligt uträkning för lägsta möjliga pris från vår partner DHL. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet.

 

Levereras sker till din angivna leveransadress eller utlämningsställe. Det är din skyldighet att lämna aviseringsinformation och vara tillgänglig vid leverans. 

 

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 

 

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla/anmärka på detta till fraktbolaget (DHL) när du signerar och tar emot godset. Det är även bra om du kontaktar oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Outlösta paket
För paket som inte kan levereras på grund av att du inte är anträffbar eller på plats enligt våra fraktvillkor, förbehåller sig butiken rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt fraktbolagets returfrakt till oss.

 

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på 0612-224 35 för vidare instruktioner.

 

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

 

Ångerrätt
Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar butiken att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning.

Kontakta oss på info@holmbergsbordet.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Force Majeure
Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

 

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

 

//Holmbergsbordet Interior 

Produktgrupper

Holmbergsbordet.se

Partners

Kontakta oss